The influence or “Os balcões sucessivos sobre o rio” of Ruy Belo

Authors

  • Ana Maria Pereira Soares Investigadora independente

DOI:

https://doi.org/10.25094/rtp.2020n30a635

Keywords:

Ruy Belo, influence, hypertextuality, evil.

Abstract

For Ruy Belo, the influence of tradition on the late poets is inevitable and one who seeks to find its singularity must be aware of this inescapable reality. In this paper, attention is focused on the author’s hypertextual dimension, mainly on “Os balcões sucessivos sobre o rio”, a composition that begins the last book written by Ruy Belo, Despeço-me da terra da alegria (1977), and that gives continuity to the compositional mechanisms and the main problems that characterize the magnificent long poem, A margem da alegria (1974).

Author Biography

Ana Maria Pereira Soares, Investigadora independente

Licentiatura em 1990 em Línguas e Literaturas Modernas – Variante de Estudos Portugueses e Franceses, pela Faculdade de Letras da Universidade do Porto. Em 2001, grau de mestre, na mesma instituição, em Estudos Portugueses e Brasileiros, com a dissertação O Tempo na Poesia de Sophia de Mello Breyner Andresen: Imanência, Ruptura, Testemunho tendo obtido a classificação de Muito Bom. Em 2017, também na Faculdade de Letras da Universidade do Porto, grau de doutor com a dissertação A Alegria e o Mal em Ruy Belo – Estudo da Composição Hipertextual d’A Margem da Alegria de Ruy Belo, tendo obtido a classificação máxima, por unanimidade.

Atualmente, faço investigação de forma independente, sem ligação a qualquer instituição.

References

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Published

2020-05-31

How to Cite

Soares, A. M. P. (2020). The influence or “Os balcões sucessivos sobre o rio” of Ruy Belo. Texto Poético, 16(30), 161–183. https://doi.org/10.25094/rtp.2020n30a635